Hostingpalvelun uusi kotisivukone kotisivukone_taikahattu

Olemme ottaneet käyttöömme täysin uuden kotisivukoneen. Kyseessä on entistä kotisivukonetta selkeästi helppokäyttöisempi, modernimpi ja loogisempi kotisivukoneohjelma. Kotisivukone toimii klikkausperiaatteella eli, että klikkaat sitä osaa sivustossa, mitä haluat muokata. Tulevassa kotisivukoneessa näet tehdyt muutokset heti. Sen ulkoasua on erittäin helppo muokata. Kotisivukoneessa on lisäksi mukana kaikenlaisia käteviä lisäosia, kuten verkkokauppa, blogi, kartta, kuvagalleria, videot, kuvakaruselli. Lisäosan saa kätevästi lisättyä sivustolle haluttuun kohtaan hiirellä viemällä. Tulevassa kotisivukoneessa on myös tuki mobiililaitteille. Se siis suoraan muokkaa sivuston koon sopivaksi mobiililaitteelle (kännykät ja tabletit). Kotisivukonetta pääsee myös kokeilemaan ennen tilausta.

Lisätietoja kotisivukoneesta.

Mistä löydän uuden kotisivukoneen?

Uuteen kotisivukoneeseen pääsee hallintapaneelissa oikealta löytyvän kuvakkeen kautta. Vanha kotisivukone löytyy sen alta.

Voinko kokeilla uutta kotisivukonetta?

Kyllä. Voit kokeilla uutta kotisivukonetta täällä.

Miten tilaan käyttööni uuden kotisivukoneen?

Myös uusi kotisivukone sisältyy kaikkiin webhotelleihimme. Tarvitset lisäksi domainin tilattuun webhotelliin. Tilauksen voi tehdä täällä.

Vanha kotisivukone

Suosittelemme lämpimästi kaikkia vanhaa kotisivukonetta käyttäviä asiakkaitamme ja miksei muitakin asiakkaitamme vaihtamaan uuteen kotisivukoneeseen mm. sen paremman käytettävyyden takia. Koska kyseessä on täysin uusi ohjelma, asiakkaan siirtyessä käyttämään uutta kotisivukonetta täytyy hänen luoda kotisivut alusta uudelleen. Tekstejä on kuitenkin helppo kopioida ja liittää. Ulkoasunkin muokkaaminen on aiempaa helpompaa. Palvelimille jätetään kuitenkin vanha kotisivukone käyttöön. Vanhasta kotisivukoneesta luovutaan kuitenkin todennäköisesti parin vuoden sisällä.

Vanhalla kotisivukoneella tehtyjen kotisivujen poistaminen

Voit ensin luoda uudella kotisivukoneella uudet sivut. Sivut kannattaa julkaista uudella kotisivukoneella vasta, kun ne ovat mielestäsi riittävän valmiit ja vanhat kotisivut on poistettu. Voit tehdä uudet sivut uudella kotisivukoneella siis ennen vanhojen sivujen poistoa.

Vanhat kotisivut kannattaa poistaa mm. siksi, etteivät ne jää taustalle häiritsemään. Voit poistaa vanhalla kotisivukoneella tehdyt kotisivut suoraan vanhassa kotisivukoneessa. Sieltä löytyy aivan alussa kohta ”Poista”. Kun olet klikannut poistamista, avautuu ponnahdusikkuna, josta voit valita myös, että poistetaan julkaistut sivut.

Julkaistut sivut voi myös poistaa käyttäen esimerkiksi hallintapaneelissa olevaa Tiedostojenhallintaa. Julkaistut sivut löytyvät public_html-kansion alta.