Loopia Group AB on allekirjoittanut sopimuksen Suomen Hostingpalvelu Oy:n koko osakekannan ostamisesta tytäryhtiön Planeetta Internet Oy: n kautta. Kauppa on toinen Suomessa konsernille, joka osti Planeetta Internet Oy:n elokuussa 2019 ja jatkaa konsernin kasvustrategian toteuttamista Pohjoismaissa ja itäisessä Keski-Euroopassa.

Hostingpalvelulla on vahva asema Suomen markkinoilla, ja se on tunnettu nopeista ja sujuvista yhteyksistään sekä laadukkaasta asiakaspalvelustaan. Yrityksen keskittyminen asiakastyytyväisyyteen on ollut tärkeä menestystekijä yrityksen jatkuvaan kasvuun jo vuodesta 2008.

”Hostingpalvelun vahva osaaminen ylivoimaisen asiakaskokemuksen ja älykkäiden verkkotunnuspalveluiden luomisessa täydentävät hyvin Loopia Groupin liiketoimintaa. Lisäksi yritysosto tukee tavoitettamme rakentaa vahva ja kestävä teknologiayritys, joka tuottaa erinomaisen asiakaskokemuksen, teknologisia innovaatioita sekä loistavan paikallisen tuen pk-yrityksille ja yrittäjille läpi Euroopan”, sanoo Loopia Groupin toimitusjohtaja Sara Laurell.

”Nyt oli oikea aika myydä yrityksemme, kun hosting-liiketoiminnan vahvistaminen jatkuu. Me olemme iloisia löydettyämme ostajan, joka arvostaa asiakkaitamme ja työntekijöitämme”, sanoo Manu Paajanen Suomen Hostingpalvelu Oy:n perustajajäsen ja toimitusjohtaja.

”Olen erittäin innoissani tästä yrityskaupasta ja etenkin siitä, että meidät osti Loopia Group, joka on yksi Pohjoismaiden suurimmista hosting-alan toimijoista. Loopian taloudellisilla resursseilla on mahdollista kehittää edelleen asiakaslähtöistä ja innovatiivista toimintaamme Suomessa”, sanoo Jussi Kolhinoja, Suomen Hostingpalvelu Oy: n perustajajäsen ja talousjohtaja.

Kaupan jälkeen Loopia-ryhmässä on yli 300 työntekijää ja sillä on 600 000 asiakasta.

Loopia Group on innovatiivinen eurooppalainen verkko- ja hosting-palveluita tarjoava yritys, jonka liiketoiminta keskittyy pääasiassa Ruotsiin, Suomeen, Tsekkeihin ja Slovakiaan. Loopia tarjoaa palveluja asiakkailleen myös Saksassa, Isossa-Britanniassa, Unkarissa, Alankomaissa, Norjassa, Serbiassa ja Espanjassa. Yrityksen tärkeimmät brändit ovat Loopia, Active24, Websupport ja Planeetta. Kesäkuusta 2018 lähtien Loopia-konsernin on omistanut Axcel, pohjoismainen pääomasijoitusyhtiö, joka keskittyy keskisuuriin yrityksiin.

06.04.2020