Hostingpalvelun toiminnan tärkein punainen lanka koko historiamme ajan on ollut asiakastyytyväisyys. Toteutimme IROResearchin kanssa yhteistyössä alkukesästä asiakastutkimuksen, jotta pystyisimme kehittämään tarjoamaamme asiakaskokemusta entistäkin paremmaksi. Kiitos yli 1200 Hostingpalvelunasiakkaalle, jotka vastasivat tutkimukseen!

Asiakkaat arvostavat Hostingpalvelun ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua

Asiakaspalvelun tärkeys nousi merkittäväksi tekijäksi hosting-palvelun tarjoajan valinnassa luotettavuuden lisäksi. Lähtökohtaisesti palveluiden odotetaan toimivan, mahdollisen vikatilanteen tai ongelman sattuessa tilanteen ratkaiseminen määrittää, miten palvelun laatu koetaan. Saimme asiakkailta erinomaista palautetta asiakaspalvelustamme, jossa asiakaspalvelu sai keskiarvoksi eri kategorioista yli 4,3/5. Korkeimmat pisteet saivat asiakaspalvelun asiantuntijuus ja asiakaspalvelun ystävällisyys.

Hostingpalvelun asiakaspalvelun tiiminvetäjä Toni Uusvuo on innoissaan tuloksista ja kommentoi palautteita seuraavasti:

”Asiakaspalvelijalle tyytyväiset asiakkaat ovat paras palkinto, mitä työssä jokapäiväisesti voi saada. Tieto siitä, että asiakkaat arvostavat työtämme, auttaa ylläpitämään korkeaa standardiamme siitä, millaista asiakaspalvelun kuuluu olla. Kiitos tästä kuuluu kaikille niille asiakkaille, joita olemme vuosien varrella palvelleet.”

Palvelimien toimintavarmuus ja tuttujen suositukset tärkeitä

Tutkimuksessa tuli selväksi, että asiakkaamme käyttävät palveluita melko erilaisiin käyttötarkoituksiin; yhdelle palvelut olivat vain käytössä sähköpostia varten, toisille kotisivu oli rakennettu omaa ammattiosaamista kuvaavaksi portfolioksi ja kolmannet pyörittivät yrityksen verkkokauppaa Hostingpalvelun palvelimilla.

Kaikki asiakkaamme pitivät tärkeänä palvelinten toimintavarmuutta. Muita merkityksellisiä tekijöitä Hostingpalvelun valintaan palveluntarjoaksi olivat suomenkielinen palvelu, palvelinten sijainti Suomessa sekä muiden antamat suositukset palvelusta.

Selkeitä ohjeita sekä vinkkejä näkyvyyden parantamiseen

Kiitämme asiakkaitamme runsaista sanallisista kommenteista. Palautteet auttavat kehittämään palveluitamme entisestään ja erityisesti siihen suuntaan, josta on asiakkaillemme eniten hyötyä.

Saamamme palautteen pohjalta, tulemme tänä syksynä mm. lisäämään sivustollemme ohjeita kotisivujen kehittämistä varten. Lisäksi aloitamme kerran kuussa lähettävän uutiskirjeen, jossa kerrotaan ajankohtaisia vinkkejä sivustojen näkyvyyden, löydettävyyden, suorituskyvyn parantamiseksi sekä verkkoliiketoiminnassa menestymiseen.

13.09.2021