Hakukoneoptimointi – rankingCoach
Kotisivujen kehitys ja digitaalinen markkinointi kannattaa aloittaa hakukoneoptimoinnista.
Kotisivujen kehitys ja digitaalinen markkinointi kannattaa aloittaa hakukoneoptimoinnista.
Google-näkyvyyttä tehostamalla saat sivuillesi enemmän ilmaista liikennettä ja sen kautta kasvua liiketoiminnalle.
RankingCoach on selainpohjainen SEO-työkalu, joka on suunniteltu palvelemaan erityisesti pienten yritysten hakukoneoptimoinnin tarpeita.
RankingCoach antaa sinulle yksinkertaisia tehtäviä ja neuvoo niiden toteutuksessa. Näin voit tehdä listattuja tehtäviä helposti, tarvitsematta perehtyä syvällisesti aiheeseen.
Sinun ei siis tarvitse olla hakukoneoptimoinnin ammattilainen, jotta pystyt parantamaan kotisivujesi näkyvyyttä.
Annamme rankingCoachille 30 päivän tyytyväisyystakuun. Saat rahat takaisin, jos et ole tyytyväinen. Palvelun käyttö ei edellytä, että optimoitavat kotisivut olisivat Hostingpalvelun ylläpidossa. Huomaa, että palvelun kieli on englanti.
–
rankingCoach tarkistaa kotisivujesi tilan, kuten miten sivuihisi linkitetään ja miten sivusi pärjää hakukoneissa.
Tulosten avulla rankingCoach ehdottaa uusia avainsanoja sekä suosittelee ja opastaa parantamaan kotisivujesi sijoitusta.
Parannukset eivät välttämättä tapahdu hetkessä, mutta rankingCoach auttaa sinua pitämään optimoinnin käynnissä kunnes saavutat tuloksia.
Yhden sivuston SEO
1-3 sivuston SEO
*Valittavissa laskutuskaudet 3kk, 6kk, 1 vuosi ja 2 vuotta. Hintoihin lisätään arvonlisävero 25,5 %
Hakukoneoptimointi (Search Engine Optimization, eli SEO) tarkoittaa tehtäviä toimenpiteitä, joilla pyritään kasvattamaan liikennettä hakukoneiden hakutuloksista kotisivuille. Näkyvyyden parantaminen on pitkäjännitteinen prosessi. Kotisivujesi sijoitus hakutuloksissa nousee varmemmin jatkuvilla pienillä muutoksilla kuin harvoin tehtävillä isoilla sivustopäivityksillä.
Hakukoneoptimointia tehdään kotisivujen sisältöihin, sivuston tekniseen toteutukseen ja sivuillesi johtaviin linkkeihin. Jotta Google voi näyttää sivusi hakutuloksissa, pitää Googlen ymmärtää mihin hakusanoihin sivusi liittyy. Tämä käy helpoiten käyttämällä sivuilla samoja termejä (avainsana), joilla hakuja tehdään. Kuinka ylhäällä hakutuloksissa sivusi näytetään vaikuttaa mm. sivullesi johtavat linkit (määrä ja laatu), sivuston käytettävyys ja nopeus sekä Googlen arvio sivusi hyödyllisyydestä lukijalle.
Hakukoneoptimointi on kotisivujen markkinoinnin kulmakiviä ja auttaa myös saavuttamaan parempia tuloksia hakukonemainonnassa (Search Engine Marketing, eli SEM). Kun sivut on optimoitu tietyille sanoille ja samoja sanoja käytetään Googlen Ads -mainonnassa, pisteytetään mainoksesi laadukkaammaksi. Näin saat mainoksellesi enemmän näyttökertoja ja pienemmällä hinnalla verrattuna sivuun, jota ei ole optimoitu.
Hyvin tehty hakukoneoptimointi auttaa myös sisällön kehittämisessä osuvammaksi asiakkaillesi, riippumatta mitä kautta he tulevat sivuillesi. Optimoinnissa keskitytään sanoihin, joilla ihmiset tekevät hakuja ja käyttämällä samoja termejä kotisivuillasi on vierailijan helpompi ymmärtää tarjoamasi palvelun sisältöä. Myös tekninen optimointi tekee kotisivuistasi helpomman käyttää, jolloin sisältösi parissa viihdytään paremmin.
Netissä kaikilla on mahdollisuus saada yrityksensä ”vilkkaan kadun varteen”. Iso osa kävijöistä päätyy sivustoille Googlen kautta. Parempi sijoitus hauissa tuo yrityksellesi enemmän ilmaista näkyvyyttä. Sijoituksen ja näkyvyyden kasvaessa saat myös enemmän liikennettä hakutuloksista kotisivuillesi.
Hakukoneoptimoinnilla voi olla myös suora vaikutus yrityksen myyntiin ja liikevaihtoon. Hakusanojen optimoinnilla saavutetaan korkeampia sijoituksia hakukoneissa, joka johtaa parempaan näkyvyyteen. Isompi näkyvyys taas tuo lisäliikennettä sivuillesi ja näin lisää potentiaalisten asiakkaiden määrää.