Palvelimilla cloud6 ja cloud9 oli pe 11.10 katkos. Vian aiheutui ongelma hypervisorilla, joka menetti yhteyden levyjärjestelmään. Vika tilanteessa palvelimien pitäisi siirtyä automaattisesti toiselle fyysiselle palvelimelle ja näin ollen vikatilanteen pitäisi mennä nopeasti ohitse. Tässä tapauksessa siirtoa ei kuitenkaan ollut tapahtunut ja palvelimet jouduttiin siirtämään manuaalisesti ja tiedostojärjestelmä korjata. Pitkän katkoksen aiheutti siis tiedostojärjestelmän korjaus.

Tulemme lähiaikoina siirtämään palvelimet uudelle nopealla SSD-pohjaiselle levyjärjestelmälle. Ilmoittelemme siirrosta erikseen. Uusi järjestelmä nopeuttaa huomattavasti tämän tyyppisistä vikatilanteista palautumista ja nopeuttaa muutenkin palvelimen toimintaa.

Pahoittelemme vikatilanteesta aiheutunutta harmia.

Tässä oli vikatilanteen kulku:

Palvelimet cloud6 ja cloud9 ovat tällä hetkellä alhaalla. Ongelmaa tutkitaan.

Päivitys klo 10:54: Palvelimilla on levyntarkistukset käynnissä.

Päivitys klo 14.16: Palvelin cloud9 palautettu toimintaan. Cloud6 edelleen alhaalla.

Päivitys klo 16.28: Cloud6 takaisin täydessä toiminnassa.