Kun olet luonut sähköpostitilin hallintapaneelissamme (ohjeet sähköpostitilin luomiseen löytyy täältä), voit lähettää ja vastaanottaa viestejä iPadin sähköpostiohjelmalla. Tässä ohjeet iPadin sähköpostiohjelman konfigurointiin. Tätä ohjetta voi käyttää myös iPhonen sähköpostiohjelman konfigurointiin.

Mene iPadin asetuksiin.

Valitse vasemmasta valikosta ’Mail, yhteystiedot, kalenterit’ ja klikkaa oikealta ’Lisää tili…’

Valitse vaihtoehto ’Muu’.


 

Täytä seuraavat tiedot. Osoitteeksi tulisi laittaa koko sähköpostiosoite, ja salasanaksi ko. sähköpostitilille luotu salasana. Kuvauksen saat itse valita.

Tarkista palvelimen nimi ’Hosting-tilin tiedot’ -viestistä, ja täytä seuraavat tiedot. Voit myös kysyä palvelimen nimeä asiakaspalvelustamme. Käyttäjätunnuksena tulisi käyttää koko sähköpostiosoitetta ja salasanana ko. tilille määritettyä salasanaa. On tärkeää, että käyttäjätunnusta ja salasanaa käytetään sekä saapuvassa että lähtevässä palvelimessa (palvelin vaatii autentikoinnin).

Tallenna uuden tilin asetukset.

Palaa tilin asetuksiin klikkaamalla uuden tilin nimeä.

Klikkaa ’Ei palvelinta’.

Tarkista palvelimen asetukset ja aktivoi palvelin.

Tarkista, että ensisijaiseksi palvelimeksi on määritetty oikea palvelin, ja että tämä on päällä.

Vaihda IMAP-polun etuliite, jotta ohjelma varmasti osaa tallentaa lähtevät viestit palvelimella olevaan kansioon.

Mene takaisin tilin asetuksiin ja valitse ”Lisävalinnat”.
ipad_lisavalinnat_imap

Kirjoita IMAP-polun etuliite -kenttään INBOX
ipad_lisavalinnat_imap_inbox

Kun tili on luotu, voit käyttää tätä iPadin Mail -ohjelmalla.

Share