Kun olet luonut sähköpostitilin hallintapaneelissamme (ohjeet sähköpostitilin luomiseen löytyy täältä), voit lähettää ja vastaanottaa viestejä Outlookin avulla. Seuraavassa ohjeet Outlook 2010:n asetuksien laittamiseen.

1. Avaa Outlook 2010.
2. Valitse yläriviltä ’Tiedosto’.
3. Klikkaa ’Lisää tili’ -painiketta.

Valitse ’Määritä palvelinasetukset tai muut palvelinlajit manuaalisesti’ ja klikkaa ’Seuraava’.

Valitse ensimmäinen vaihtoehto (Internet-sähköposti) ja klikkaa ’Seuraava’.

Käyttäjän tiedot:
Kirjoita nimesi ja sähköpostiosoitteesi.
Palvelimen tiedot:
Valitse tilin tyypiksi ’IMAP’ ja kirjoita saapuvan ja lähtevän postin palvelimeksi ’Hosting-tilin tiedot’ -viestissä ilmoitettu sähköpostipalvelin.
Kirjaustiedot:
Kirjoita käyttäjänimeksi koko sähköpostiosoitteesi ja salasanaksi kyseiselle tilille luotu salasana.

Klikkaa tämän jälkeen ’Lisää asetuksia…’ -painiketta.

1. Mene ’Lähtevän postin palvelin’ -välilehdelle.
2. Ruksaa kohta ’Lähtevän postin palvelin (SMTP) edellyttää käyttöoikeuden tarkistusta’.
3. Valitse ’Kirjautumistiedot’ ja kirjoita sähköpostiosoitteesi ja salasanasi.

1. Mene ’Lisäasetukset’ -välilehdelle.
2. Valitse lähtevän ja saapuvan postin palvelimen salaukseksi SSL.
3. Määritä saapuvan postin palvelimelle portti 993 ja lähtevän postin palvelimelle portti 465.

Klikkaa tämän jälkeen ’Ok’ ja ’Seuraava’.

Sähköpostitilisi on nyt lisätty Outlook 2010:een.

Mikäli Outlook 2010 ei automaattisesti päivitä kansioluetteloa, klikkaa tiliäsi oikealla hiiren näppäimellä, ja valitse ’Päivitä kansioluettelo’.

Share