Palveluiden käyttöönotto

Tähän ohjeeseen on koottu tietoa palveluistamme, mistä pääset hallinnoimaan tiliäsi ja esimerkiksi luomaan sähköpostiosoitteita.
Palvelu on jaettu kahteen alueeseen: asiakassivuihin sekä hallintapaneeliin.

Asiakassivut

Asiakassivuilla voit esimerkiksi:

  • Tarkastella ja maksaa laskuja
  • Luoda tukipyyntöjä
  • Vaihtaa salasanoja
  • Päivittää yhteystietoja ja luoda lisäyhteyshenkilöitä
  • Tehdä tilauksia tai irtisanoa palveluita
  • Kirjautua hallintapaneeliin

Asiakassivuille kirjaudutaan käyttämällä sähköpostiosoitetta ja salasanaa, jotka luotiin tilauksen yhteydessä. Asiakassivuille voit kirjautua täältä: https://www.hostingpalvelu.fi/asiakkaat/clientarea.php

Asiakassivujen näkymä

Hallintapaneeli

Mikäli tilauksessa oli mukana myös webhotellipaketti (Aloitus-, Perus- tai Yrityspaketti), lähetettiin tilauksen yhteydessä sähköpostitse ’Hosting-tilin tiedot’ otsikolla oleva sähköpostiviesti. Viestissä on ilmoitettu hallintapaneelin kirjautumistiedot sekä tietoa mm. palvelimista sekä FTP- ja sähköpostiasetuksista.
Hallintapaneeliin pääsee kirjautumaan joko asiakassivujen kautta tai suoraan osoitteessa https://www.hostingpalvelu.fi/asiakkaat/controlpanel.php

Hallintapaneelissa hallinnoidaan kaikkia sivustoon ja sähköposteihin liittyviä asioita. Voit esimerkiksi:

  • Käyttää kotisivukonetta
  • Luoda sähköpostiosoitteita
  • Hallita roskapostisuodatinta
  • Asentaa ohjelmia asennusohjelmalla
  • Hallita tiedostojasi
  • Hallita domainin DNS-tietoja
  • Seurata statistiikkaa (kotisivujen kävijätilastot, levytilan käyttö, liikennöinti)
  • Ottaa varmuuskopioita

Ohjeita hallintapaneelin eri toiminnoille löytyy sivulta https://www.hostingpalvelu.fi/ohjeet/ ja sieltä kohdasta ’hallintapaneeli’.

Hallintapaneelin näkymä

Hyödyllisiä ohjelinkkejä: